Hoe realiseer jij een inspirerende prestatie?
Duurzaam veranderen van het gedrag van mensen is mijn inspiratie. Nog mooier is het als mensen denken dat ze het zelf hebben bereikt. Dat geeft borging! Ik focus mij eerst op de inhoud. Ik abstraheer graag vanuit mijn analytische en logische insteek. Ik bied anderen daarmee inzicht, overzicht en structuur. Vervolgens geef ik mensen de ruimte om zelf te ontdekken welke grote sprongen mogelijk zijn en hoe marketing en supply management zich ontwikkelt. Als ik eenmaal ergens aan begin, dan ben ik van begin tot eind vol gecommitteerd. Zo heb ik bijvoorbeeld Best Value in 2006 naar Nederland gehaald en heb ik mijn manier van werken toegepast bij meer dan 100 organisaties, waaronder CIZ, BAM en Oceanco.
Wat inspireert jou?
Ik vind het onwijs gaaf als mensen zelf de ruimte pakken, eigen initiatief tonen en met hun ware ‘ik’ op het podium durven staan. Zelf blijf ik ook graag leren: als professor Marketing en Supply management in Delft leer ik bijvoorbeeld veel van de studenten. Wat is het leuk om elke week weer met jonge, ambitieuze mensen aan het werk te zijn!
Ik krijg ook veel energie en inspiratie van duursporten als schaatsen, hardlopen en fietsen, met als hoogtepunt een triatlon!