Maurice Kostons

Associate Partner

“Success in business is all about people, people, people. Whatever industry a company is in, its employees are its biggest competitive advantage” - Richard Branson

  • Engagement
  • Leiderschapsontwikkeling
  • Organisatieontwikkeling

Hoe realiseer jij een inspirerende prestatie?
Ik help organisaties met het ontketenen van hun bevlogenheid. Ik geloof dat bevlogen medewerkers dé sleutel zijn tot succesvolle en florerende organisaties.

Met bijna tien jaar ervaring in het bedrijfsleven in verschillende functies begrijp ik goed wat er speelt op de werkvloer en wat er nodig is. En als management consultant begrijp ik wat de uitdagingen van de directie zijn. Met deze vaardigheden zorg ik voor verbinding tussen alle lagen van je organisatie, met wederzijds begrip en synergie als resultaat.

Ik werk zoveel mogelijk vanuit een wetenschappelijke basis (volgens best evidence), waarbij mijn grootste kracht is de theorie te vertalen in praktische, simpele en doeltreffende interventies. De positieve psychologie en vitaliteitskunde vormen een groot deel van mijn gereedschapskist.

In mijn werk is mijn eigen bevlogenheid zowel mijn belangrijkste competentie als interventie.

Klanten waar ik mijn expertise heb mogen inzetten, zijn onder meer bol.com, ENGIE, ProRail en Ballast Nedam.

Wat inspireert jou?
De vraag “Hoe worden mensen blijvend gelukkig?” is voor mij misschien wel de belangrijkste vraag die ik mezelf ooit heb gesteld. En nog belangrijker vind ik het antwoord hierop ;)

Ik heb van mijn eigen zoektocht naar dit antwoord mijn werk kunnen maken. En die zoektocht heeft mij inmiddels meer vragen dan antwoorden opgeleverd. Daarom zal deze vraag mij waarschijnlijk altijd blijven inspireren.
Net zoals skiën, schrijven, wandelen in de bergen, een goede film of een mooi glas bier. Al brengt niets mij zo rap in flow als het gevoel van de sticks in mijn handen zodra ik achter m’n drumkit plaatsneem…

Maurice Kostons's Inspiratie

Artikel

Bevlogenheid. Voor sommige managers een soft begrip. Meer dan eens hoor ik binnen bedrijfsmuren: “Allemaal leuk en aardig, maar levert dat nou echt iets op?” Maar bevlogenheid is allang geen soft begrip meer. De business case van bevlogenheid is keihard. In dit artikel laat ik zien dat investeren in bevlogenheid loont. En niet zo’n beetje ook.

Lees meer

Artikel

Een sfeerimpressie van de Scenter Engagement dag over het boeiende onderwerp 'bevlogenheid'. Het was een mooie en inspirerende sessie met bevlogen deelnemers!

Lees meer

Artikel

Hoe bevlogen is jouw organisatie? Doe zelf deze Quick Scan!

Lees meer